5 kroków do zdrowego organizmu

To, że prowadzenie zdrowego trybu  życia staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem może tylko i wyłącznie cieszyć. Wzrasta świadomość społeczna, a co za tym idzie coraz więcej osób podejmuje trudy profilaktyki chorób cywilizacyjnych, takich jak chociażby nadwaga. Chcesz dołączyć do tego grona? Zobacz, co zrobić, aby Twój styl życia był „fitness”.

Fitness to pojęcie, które dotyczy nie tylko fizycznej sfery. Wyróżnia się także fitness emocji oraz umysłu. Dzisiaj pokazujemy pięć kluczowych elementów wpływających na ‘bycie fit’. Zapraszamy do lektury!

Krok pierwszy – odżywianie
To, co jemy ma ogromny wpływ na to jak funkcjonujemy. Jeśli Twoja dieta będzie zdrowa, pełnowartościowa i przede wszystkim odpowiednio zbilansowana to nie tylko poprawi się Twoja sprawność fizyczna. Zapobiegniesz dzięki temu chorobom (m.in.: miażdżycy, nadciśnieniu tętniczemu) oraz poprawisz własne samopoczucie.

Krok drugi – relaks
Twoje emocje i umysł potrzebują odpoczynku. Zapewnij swojemu organizmowi codzienną dawkę relaksu. Jego forma jest dowolna, ważne by spełniała swoje funkcje – tudzież eliminowała stres i pozwalała odpocząć.

Krok trzeci – sen
O ile relaks jest odpoczynkiem dla sfery duchowej, o tyle sen odpoczynkiem dla sfery fizycznej. Musisz spać minimum sześć godzin na dobę. Istotne jest również to, aby Twój rytm dobowy był regularny (stałe pory zasypiania i wstawania).

Krok czwarty – aktywność fizyczna
Realizacja prostych, niewyczerpujących form aktywności fizycznych to swojego rodzaju trening zarówno dla ciała, jak i duszy. Korzyści z 30-40 minutowej, codziennej aktywności są ogromne. Szczególnie polecane są ćwiczenia o charakterze aerobowym.

Krok piąty – suplementacja
Stosowanie suplementów diet nie jest konieczne, ale jest jak najbardziej wskazane. Pamiętaj by korzystać tylko i wyłącznie z naturalnych preparatów, które nie powodują żadnych skutków ubocznych. Suplementy to uzupełnienie, a nie substytut diety.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*