Sposoby na budowę masy mieśniowej

O umięśnionej i atletycznej figurze marzą zwykle mężczyźni. Panowie bardzo często uskuteczniają treningi i diety na masę. Nie ma w tym nic dziwnego, taka sylwetka jest swojego rodzaju wzorcem męskiej atrakcyjności.

Trening na masę mięśniową
Miejscem w którym mężczyźni podejmują trudy rozbudowy włókien mięśniowych jest bardzo często siłownia. W końcu to właśnie tutaj można przeprowadzić efektywny trening na masę mięśniową.

Powinien on być oparty na ćwiczeniach realizowanych na wolnym obciążeniu. Nie zaleca się izolować mięśni, gdyż ogranicza to wzrost masy mięśniowej. Dlatego też, podstawą takowego treningu powinny być takie ćwiczenia jak: martwy ciąg, wiosłowanie, wyciskanie sztangi.

Warto również realizować wszelkiego rodzaju ćwiczenia na własnym ciężarze ciała: pompki, podciąganie na drążku, unoszenie nóg na poręczach, pompki szwedzkie itd.

Dieta na masę mięśniową
Poprzez dietę na masę mięśniową rozumie się jadłospis, którego bilans wartości odżywczych będzie podniesiony o kilkaset kcal. Wszak, poprzez realizację treningu siłowego dzienne zapotrzebowanie energetyczne będzie znacznie większe.

Bilans podstawowych wartości odżywczych można obliczyć w oparciu o wagę ciała, a konkretniej: na każdy kilogram należy dostarczyć od 5 do 6 gram węglowodanów, od 2 do 3 gram białka oraz 0,5g tłuszczów.

Należy pamiętać by korzystać z pełnowartościowych źródeł – chudego mięsa, makaronów, ryżu. Ograniczyć należy zboża oraz inne niepełnowartościowe źródła energetyczne. Ponadto, konsumować należy tylko i wyłącznie zdrowe tłuszcze.

Suplementacja na masę mięśniową
Stosowanie odpowiednich preparatów na masę mięśniową może znacznie ułatwić proces budowania masy mięśniowej. Takie preparaty jak: kreatyna (jabłczan, monohydrat), aminokwasy (rozgałęzione), carbo (boostery energetyczne), gainery (węglowodany) oraz białko mogą zwiększyć efektywność treningu o kilkadziesiąt procent.

Stosując suplementację uzupełniającą należy mieć również na uwadze, że są to suplementy, a nie substytuty diety.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*