Trening na płaski brzuch

Piękna, zgrabna sylwetka to marzenie nie jednej kobiety i nie jednego mężczyzny. Co zrobić by móc się takową cieszyć? Jak ćwiczyć, aby osiągnąć płaski brzuch?

Trening na płaski brzuch wcale nie musi być trudny i wymagający. Można przeprowadzić go w taki sposób, że wręcz określimy go mianem przyjemnego. I co najważniejsze – nie straci on na efektywności.

Trening na płaski brzuch – jakie ćwiczenia?

Najefektywniejszym treningiem na płaski brzuch nie są popularne brzuszki, nożyce, czy unoszenie nóg do tułowia. Wszakże, są to ćwiczenia, które rozwijają mięśnie, a nie powodują spalania tkanki tłuszczowej wokół nich.

Aby osiągnąć płaski brzuch trzeba przede wszystkim skupić się na ćwiczeniach tlenowych (aerobowych), które spalają tłuszcz. Zaliczamy do nich między innymi: bieganie, jazdę na rowerze, jazdę na rolkach czy pływanie.

Zasady treningu aerobowego na płaski brzuch:

  1. Intensywność treningu powinna być równa 60-70% tętna maksymalnego.
  2. Wykorzystywane ćwiczenia muszą mieć charakter ogólnorozwojowy.
  3. Trening powinien być realizowany regularnie (4-5 razy w tygodniu).
  4. Czas treningu (pojedynczej sesji) nie powinien być mniejszy niż 40-50 minut.

Czy aeroby wystarczą?

Efektywność treningu jest w każdym przypadku bardzo podobna i generuje takie samo zapotrzebowanie energetyczne. Jednakże, nie oznacza to, że trening aerobowy będzie wystarczający. Płaski brzuch to także odpowiednie odżywianie.

Dieta nie musi być zbyt restrykcyjna, ważne by była wolna od wysokokalorycznych produktów. Jej bilans musi odpowiadać zapotrzebowaniu (może być ujemny, około 200-300 kcal mniej).

Oczywiście, dla podkreślenia efektu można realizować jednocześnie zestawy ćwiczeń modelujących/zwiekszających objętość mięśni brzucha.

Efekty treningu na płaski brzuch

Efekty treningu aerobowego pojawiają się bardzo szybko. Spadek poziomu tkanki tłuszczowej następuje dynamicznie. Warto jednak pamiętać, że czas potrzebny do uzyskania efektu płaskiego brzucha zależny jest od naszego zaangażowania oraz kondycji organizmu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*