Redukcja zbędnych kilogramów: aktywność fizyczna

Czy wiesz, że na skutek złego odżywiania i prowadzenia siedzącego trybu życia nawet połowa Polaków może mieć problemy z nadwagą. To problem stanowiący nie tylko defekt urody, ale także mający ogromny wpływ na zdrowie.

Zaniedbania diety i aktywności fizycznej zauważyć można już po kilku tygodniach. To ważne, aby kontrolować swoją wagę. Wszak, im szybciej zauważymy problem, tym łatwiej będzie się nam z nim uporać.

Aktywność fizyczna na odchudzanie
Jednym ze sprawdzonych i skutecznych sposobów na redukcję zbędnych kilogramów jest realizacja aktywności fizycznej. Jakie ćwiczenia realizować? W jaki sposób ćwiczyć by chudnąć?

Jazda na rowerze
Jednym z podstawowych ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym jest jazda na rowerze. Efektywne okażą się zarówno zajęcia na rowerze tradycyjnym, jak i stacjonarnym.

Podczas jednogodzinnego treningu spalić możemy około 400 kcal (przy średniej intensywności).

Pływanie
Zajęcia na basenie rzadko kiedy traktowane są jako trening. Raczej definiujemy je jako relaks lub rozrywkę, co rzecz jasna nie jest błędem. Spalanie kalorii jest przyjemnym i pożądanym skutkiem ubocznym.

Trening na pływalni może pozwolić na spalenie nawet do 700-800 kcal – w zależności od intensywności i ilości przerw.

Bieganie
Bieganie to podstawowa forma aktywności fizycznej. Jest niezwykle efektywna jeśli chodzi o kształtowanie wydolności krążeniowo-oddechowej oraz redukcję zbędnych kilogramów.

W czasie treningu trwającego około godzinę spalić możemy nawet do 600-700 kcal (tempo oscylujące w granicach 5:00-6:00 na kilometr).

Zajęcia fitness
Alternatywą dla tradycyjnych form aerobowych są lekcje fitness. Instruktorzy na podstawie naszych zdolności motorycznych dobierają najlepszą formę aktywności oraz jej intensywność.

To metoda, którą realizować można również w zaciszu domowym – przed telewizorem lub komputerem. Dostępne są bowiem liczne programy instruktażowe. Ilość spalonych kalorii podczas jednej sesji zależna jest od wyboru planu treningowego.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*